Kiitos!

Pöly alkaa kisasta laskeutumaan, jolloin alkaa olla kiitosten aika. Suuret kiitokset yhteistyökumppaneille, kilpailijoille, yhteistyöseuroille, katsojille, tienvarsi asukkaille ja erityisesti sille runsaslukuiselle talkooväelle! Helteinen keli meinasi viedä "mehut", mutta kaikkien suuri panostus sai aikaan tämän hienon kilpailun! -Järjestelytoimikunta PS. ruusuja, risuja, kehitysehdotuksia otetaan kisasta mielellään vastaan!

 

Kärkikolmikko omilla sekunneilla, Janne Lindberg historicien nopein

 

Tervakoskelainen Janne Lindberg voitti tänään Mäntsälän ympäristössä ajetun Netbaron Mäntsälä Rallin, joka oli Historic Rally Trophy -sarjan kolmas osakilpailu kuudesta. Lindberg onnistui toistamiseen nappaamaan historic-luokkien nopeimman kuljettajan tittelin. Mäntsälässä ajettiin tällä kaudella nyt ensimmäistä kertaa sorapinnalla kahden talvikisan jälkeen, ja taistelu luokkavoitoista oli todella tiukkaa. Kilpailun historic-luokkien kolmen kärki oli omaa luokkaansa. Volkswagen Golfilla ajava Lindberg voitti kolmella sekunnilla raisiolaisen Escort-kuljettajan Kimmo Juhannusvuoren. Kolmanneksi sijoittunut riihimäkeläinen Timo Kuukka jäi voittajasta 4,3 sekuntia. Neljänneksi sijoittunut karkkilalainen Matti Jaatinen jäi jo puolisen minuuttia. Netbaron Mäntsälä Rallissa ajettiin tänään kuusi erikoiskoetta, joiden yhteispituus noin 62 kilometriä. Lämmin sää helli rallikansaa, kun elohopea nousi lähelle hellerajaa. Kilpailijoilla oli paikka paikoin melkoisen tukalat olot, kun lämpötila auton sisällä nousi heikon saunan lukemiin. Loppilainen Tero Salminen aloitti Mäntsälän rallin väkevimmin. Kimmo Juhannusvuori jäi 1,9 sekunnin päähän ja Lindberg oli kolmantena, 3,6 sekuntia perässä. ”Auto valmistui vasta perjantai-iltana, ja myös pientä arkuutta oli ensimmäisillä pätkillä havaittavissa kuljettajassa. Saksasta saatiin männät ihan viime tipassa, paljon tarvittiin apujoukkoja, jotta saatiin auto ylipäätään ajokuntoon”, kertasi Lindberg kisan alkuvaikeuksia. Kärjessä kisa oli tiukkaa Ennen kuin Lindberg viidennellä erikoiskokeella meni johtoon, Kimmo Juhannusvuori kahdesti ja Matti Jaatinen kerran kävi tiputtamassa Salmisen kärjestä. Kun tervakoskelainen otti kisassa komennon, Salminen oli pudonnut viidenneksi ja ero kärkeen oli kertynyt 15,8 sekuntia. ”Tasaisesti koko ajan yritettiin ajaa kovaa. Alkukankeuden jälkeen yhtäkkiä havahduttiin siihen, että nyt porukka menee tosi kovaa ja meidän on vauhtia lisättävä, jos meinataan pärjätä.” Lindberg onnistui jättämään Juhannusvuoren 1,3 sekunnilla taakseen ja tiesi, ettei mikään ole vielä varmaa. ”Tiedettiin, ettei tässä vaiheessa voi vielä nenää alkaa kaivaa, ajettiin kyllä ihan täysillä, jotta pystyttiin pitämään Kimmo takana.” ”Tiesin etukäteen, että Juhannusvuori, Juha Laaksonen, Kuukan Timppa, Karjalaisen Tommi ja moni muukin on kova vastus. Samoin Salmisen Tero veti vanhalla Corolla tosi kovaa alun, todella hatun noston arvoinen suoritus. Nyt tuntuu hyvältä, hienoa se on olla nopein kuski kaikista.” Historic Rally Trophyn osakilpailuissa lähdetään luokkajärjestyksessä ja luokassa 12 ajavalla Lindbergillakin numerot auton kyljessä ovat lähes aina päälle 50:n. ”Ehkä sitä pienemmällä numerolla ajaisi hieman erilaisempaa ajolinjaa. Nyt on vain maltettava pysyä puhtaalla uralla, mikä on välillä ”väärä tapa” minun ajotyylilleni. Voisi se välillä olla kiva ajaa pienemmälläkin numerolla”, tuumaili voittaja. Lindberg oli kauden kolmessa osakisassa toistamiseen kilpailun nopein historic-kuljettaja. ”Samaa rataa jatketaan, Lammin kisan kakkossija vieläkin vähän harmittaa, vaikka talvesta on jo näin paljon aikaa. Tämä oli hieno taistelu- ja ajovoitto, nyt tuntuu hyvältä.” Luokkavoittajat HRT-kisoissa ei ajeta yleiskilpailuvoitosta, vaan luokkavoitoista. Lindberg voitti tietenkin luokan 12, Juhannusvuori ja Kuukka sijoittuivat luokassa 7 ensimmäiseksi ja toiseksi. Muut luokkavoittajat Netbaron Mäntsälä rallissa ovat: Luokka 1: Antti Heinänen–Sari Paakkari AL Myrskylä Fiat 850 Special; luokka 2: Matti Leander–Jouni Suorsa HRCF/HausUA Ford Escort 1300 GT; lk 3: Juha Mäkitalo–Anssi Puroaho EPUA/KvanUA Alfa Romeo Giulia; 4: Sami Jaakkola–Jukka Mustonen Päij-HUA Volvo 122; 5: Tero Salminen–Annina Noso LopUA Toyota Corolla; 6: Sami Taskinen–Tomi Kankus KUA/RiiUA Ford Escort 1600; 8: Arttu Karttunen–Veli-Matti Karttunen AMM Mazda 1300; 9: Pertti Blomroos–Esko Blomroos WRT VW Scirocco GTI; 10: Juha Salo–Esa Siilimäki LahUA/LamUA Ford Escort 2000; 11: Vesa Glad–Kimmo Kauppinen NokUA Toyota Starlet; 13: Matti Jaatinen–Jani Kujanpää NHD/THU-Team Volvo 242; 14: Antti Siikala–Matti Siikala OriUA Skoda Favorit; 15: Ilkka Kiviniemi–Juha Salmenautio PR-Racing/EPUA Toyota Corolla 1600; 16: Miika Leino–Tommi Leino LopUA Opel Kadett GTE; 17: Ilkka Koskela–Katja Salmijärvi TerUA Mercedes-Benz 190 E. Nuottisarjalaisten kilpailun voitti Joose Kojo Opel Asconalla. Kakkoseksi ajanut Harri Leponiemi jäi yli kaksi minuuttia. Etukäteen odoteltiin vanhojen rallikonkareiden; Antero Laineen ja Jarmo Mikkosen, taistelua voitosta, mutta kumpikin keskeytti tekniseen vikaan erikoiskokeella 2. Juha Selänne voitti luokan 19, Petri Fromholdt luokan 20 ja Teemu Koivisto luokan 22. Mäntsälän kisasta olivat poissa mm. Heikki Westerlund ja Vesa Rissanen. -kk- Historic luokkien lisäksi ajettiin myös seuraavat osakilpailut; Aircooler.fi VW Rally Serie- ja BMW Xtreme Rally-sarjan osakilpailu, kansallinen rallikilpailujoiden tulokset löytyvät osoitteesta; http://www.mut-palvelu.fi/online Airpcooler Luokka 25. Eerola Erkki – Wiik Stefan MänsMK/SiAk Xtreme Rally Luokka 26. Gröndahl Sami – Forsström Juha NuUA/HyvUA Yleinen ja Juniorit (nuotti) Luokka 27. Heikkilä Mikko – Heikkilä Heidi MäntsMK Luokka 28. Tukiainen Tomi – Pohjanharju Mikko KeurUA Luokka 29. Heikkilä Asko – Kallio Kari PosUA/UuUA Luokka 30. Rajala Jari - Perämäki Juha-Pekka PosUA/P-HUA Yleinen ja Juniorit Luokka 31. Högström Juha – Maaranen Aki AL-Myrskylä/MikUA Luokka 32. Vihervuori Petri – Jarno Mannertie OriUA Luokka 33. Laurila Sami – Laakkio Antti AL-Myrskylä Luokka 34. Koverola Henrik – Brofors Sami HamUA/ValUA Yleinen V1600 ja Trophy Luokka 35. Laaksonen Jani – Keltti Tero MäntsMK Juniorit Luokka 36. Mäntylä Mikko – Eskola Seve OriUA/PukMU Nuortenluokka Luokka 37. Helander Leevi – Toivonen Janne RiiUA

Tiedottajan yhteystiedot

LEHDISTÖKESKUS 12.05.18 Paikka Riihenmäen koulu Osoite Einontie 3, 04600Mäntsälä Puhelin 040 903 0174 Sähköposti: tuula.mettala@hotmail.com Henkilö: Tuula Mettälä Aukioloaika klo 08:00 – viimeiseen palkintojen jaon päättymiseen asti Ennen 12.5.2018 tavoitettavissa puhelimitse tai sähköpostilla

 

Rallipakettien myyntipaikat

Shell Mäntsälä P, Pohjoinen Pikatie 1, 04600 Mäntsälä Neste Mäntsälä, Lahdentie 27, 04600 Mäntsälä Juustoportti Mäntsälä, Pohjoinen Pikatie 8, 04600 Mäntsälä Seo Monninkylä, Meijeritie 2, 07230 Monninkylä Neste Tuuliruusu, Lahden moottoritie 1150, 04600 Mäntsälä Myynti alkaa perjantaina 11.5.2018 klo 18.00 Rallipaketin hinta on 10 euroa Rallipaketilla kahden henkilön vapaa pääsy kaikille erikoiskokeille. Erikoiskoe kohtaiset liput: 5 eur yhteen kertaan ajettava ek 10 eur kahteen kertaan ajettava ek

 

Huikeat yli 200 autoa mukana!

Kilpailuun ilmoittautui ralliautoluokkiin 197 kilpailijaparia sekä tasanopeuskilpailuun 22 kilpailijaparia. Näin ollen huikeat 219 toinen toistaan hienompaa autoa kilpailee NetBaron Mäntsälä rallissa.

 

Kilpailukeskus, Riihenmäen koulu

Kilpailukeskuksena toimii Riihenmäen koulu, Einontie 3 Mäntsälä. Koulun pihasta starttaavat ensimmäisinä tasanopeus kilpailijat klo 10.01 alkaen. Klo 11.01 lähtevät matkaan varsinaiset ralliauto luokat. Tänä vuonna on kilpailukeskusalueelle on keskitetty kaikki rallin toiminnot, paitsi tietysti ajettavat erikoiskokeet. Yhdellä silmäyksellä näkee niin kilpailun lähdön, erikoiskokeiden välissä kahteen kertaan suoritettavan huollon, kuin kilpailun maalin. Juuri ennen kilpailijaparin lähtöä suoritetaan kilpailukeskus alueella auton ns. turvatarkastus. Kilpailukeskuksessa on siis nähtävää ja koettavaa aamusta iltaa asti. Illan tullen menestyneet kuljettajat palkitaan koulun sisätiloissa. Moottorikerhon pitämä "ralliravintola" pitää nälän ja janon poissa tarjoamalla ostettavaksi syötävää ja juotavaa pikkupurtavasta aina maittavaan ruokaan asti. Pihalta löytyy tottakai myös teltta, jossa myynnissä kisamakkaraa! Alueelle on yleisöllä vapaa pääsy.

 

NetBaron Mäntsälä ralli 12.05 2018 Historic rallisarjan ensimmäinen kesäosakilpailu. Kilpailussa lisäluokkia yleisestä junioreihin sekä myös nuoret! Mukana ennakkotutustumis sekä ei ennakkotutustumisluokat. Valinnan varaa siis löytyy, joten kaikki mukaan rallailemaan kevään ensimmäiseen ralliin. Kilpailu on hyvä testiralli SM:n F-rallisarjan ja RSJM-sarjojen kiertäjille, ennen kesän ensimmäistä osakilpailua! Ennen varsinaisia kilpa-autoja reitille päästetään historic tasanopeus rallisarjan autot. Kilpailukeskuksena sekä huoltoparkkina toimii Riihenmäen koulu. Einontie 3 Mäntsälä. Ensimmäinen tasanopeuskilpailija starttaa reitille koulun etupihalta klo 10:01 ja ensimmäinen varsinainen kilpa-auto klo 11:01 Huollossa käydään kilpailun kuluessa kaksi kertaa. Käy peukuttamassa kilpailun facebook sivut. https://www.facebook.com/NetBaronMantsalaRalli/

Jaa tämä sivu